Menu

SPONSORJAGTEN DEL 2

Første video
Første video var en introduktion og basale forståelse af hvad sponsorjagten egentlig er for en størrelse.

Anden video
Anden er netop lagt ud nu, og emnet er 5 punkter som nogle helt konkrete værktøjer til forberedelse, INDEN man starter på den praktiske del af sponsorjagten.
De 5 punkter sikrer at du er helt klar med al grundlæggende information inden du begynder at henvende dig til virksomhederne.

Du finder begge video med beskrivelse på eSports Guiden.


Hvordan finder man sponsor
Hvad enten man beskæftiger sig med fodbold, godtgørende formål, kulturelle aktiviteter eller eSport er det et spørgsmål som mange har stillet sig igennem mange år. Kommercielle aktiviteter i samfundet generelt, er ofte født med investering eller funding af en art, men når det kommer til ildsjæle eller nye brancher der er i deres spæde start eller kun lige begynder at vokse, så er kampen om sponsorkronerne altafgørende, og svær.

Sponsorater findes i alle mulige forskellige former og størrelser mange steder i samfundet, og der ER også sponsorater til dansk eSport – også selvom sponsorvirksomhederne endnu ikke selv ved det!

Hvorfor mig ?
Jeg er ikke på nogen måder professionel sponsorjæger eller uddannet til det. Men jeg har arbejdet med sponsorater til eSport siden 1999, hvor jeg har startet fra det helt små med at søge sponsorater på teflon, 10 musemåtter og nu til at søge sponsorater på flere mio kr.
Jeg har solgt alle sponsorater, alle stande og har lavet samtlige partner aftaler omkring slap.dk, eSport.dk, Copenhagen Games og en lang række andre aktiviteter i mere end 15 år.

Jeg starter nu en række videoer hvor jeg gennemgår hvordan man gør med sponsorjagten.
Der er ingen facit, og der er ikke noget rigtigt eller noget forkert. Alle har deres egne tanker og strategier for hvordan man arbejder med sponsorjagten. Jeg fortæller primært udfra hvordan jeg selv har oplevet at kæmpe kampen med sponsorjagten.

Jeg håber med afsnittet her, at give inspiration til folk der skal igang med sponsorjagten første gang, og som på sigt kan udvikle egne tanker og måder at gribe det hele an på.

Hvorfor jeg bruger tid på det her ?
Der er ikke mange der fortæller om hvordan netop de gør med deres forretning osv., men jeg synes at eSporten er nået et punkt hvor vi som branche skal til at håndter ting seriøst, og jeg håber med dette at kunne hjælpe nogen igang i den rigtige retning. Går det godt for et eSports projekt, vil det have smittende virkning på andre eSports projekter, og på den måde kan vidensdeling komme os alle til gode.

Velkommen til Sponsorjagten på eSports Guiden.


Danske eSport - Facebook chatgruppe https://www.facebook.com/groups/1508178942841208/

eSport.dk - Hurtige eSports nyheder https://www.facebook.com/eSportdk/
www.slap.dk - www.eSport.dk - www.CopenhagenGames.com www.Comiccon.se ... og mere på vej :-)

No comments

Skriv et svar